عمق میدان بینهایت در عکاسی

عمق میدان بینهایت در عکاسی

دوره عکاسی

کلاس های آموزش عکاسی عملی و کاربردی

کلاس های عملی و کاربردی

بهترین اساتید عکاسی ایران

با حضور اساتید مجرب

آموزش 0 تا 100 عکاسی در مجتمع فنی تهران

آموزش ۰ تا ۱۰۰ عکاسی

دوره عکاسی با مدرک بین المللی

با اعطای مدرک بین المللی

 

عمق میدان بینهایت

عمق میدان بینهایت در عکاسی: شاید روش ترکیب کردن واضح ترین فوکوس نسبت به ترکیب کردن چند عکس، بیشتر دراماتیک به نظر بیاید. معمولاً عمق میدان موضوع مهمی در عکاسی ماکرو و عکاسی میکرو است، جایی که حتی بسته ترین دیافراگم هم معمولاً برای ایجاد وضوح در همه قسمت های تصویر کافی نیست. حتی در اندازه های بزرگ تر، به دفعات باید از عمق میدان چشم پوشی کنید، برای مثال؛ در عکاسی از منظره یا نمای شهر با یک لنز بلند و عمق میدان نسبتاً زیاد.

در چنین وضعیتی، اگر یک مجموعه عکس های مختلف را ثبت کنید، داشتن عمق میدان کامل صرفاً با بستن دیافراگم امکان پذیر نیست زیرا عمق میدان لنزها به هرشکل محدود است.اینجا یک الگوریم بسیار خوب به کمک می آید، بدین ترتیب که بیشترین وضوح در قسمت های فوکوس شدۀ یک مجموعه عکس متوالی که لنز از دور به نزدیک و یا بالعکس فوکوس شده باشد، انتخاب می کند. البته این در توان هر نرم افزار ساده ای نیست زیرا با تغییر فوکوس اندازۀ عناصر تصویر نیز تغییر می کند (پمپاژ لنزها) هرچند سازندگان ادعا می کنند که لنزهای جدید فارغ از این مشکل هستند.

مجتمع فنی تهران برگزار کنندۀ دوره عکاسی، کلاس عکاسی پیشرفته در رشته عکاسی، عکاسی دیجیتال، عکاسی هنری، عکاسی صنعتی، دوره عکاسی پیشرفته با امکان ارائه مدرک عکاسی، می باشد.

| ثبت نام دوره جامع عکاسی دیجیتال و پرتره

دپارتمان آموزش عکاسی

برگزار کننده دوره های آموزشی عکاسی توسط برترین اساتید این حوزه

| ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱

 

عمق میدان بینهایت در عکاسی - ویژگی های یک کلاس و دوره خوب عکاسی
عمق میدان بینهایت در عکاسی
عمق میدان بینهایت در عکاسی - بهترین اساتید عکاسی در مجتمع فنی تهران
عمق میدان بینهایت در عکاسی

نرم افزار پیشنهادی

در این جا نرم افزاری که پیشنهاد می شود Helicon Focus است، که برای همین ساخته شده و به همراه یک نرم افزار واسط بسیار ساده که می تواند اشکالات مربوط به مطابقت، اندازه گیری و ترکیب کردن را برطرف کند یک مجموعۀ ایده آل را ایجاد می کند. مراحل عکاسی از قفل کردن دوربین روی سه پایه شروع شده، سپس تنظیم فوکوس به صورت دستی و غیر اتوماتیک، شروع فوکوس بر روی یک نقطه، فرقی نمی کند نزدیک ترین یا دورترین نقطه باشد و با عکاسی یک سری فریم با تغییرات جزئی در فوکوس آنها تمام میشود.

در این مرحله هرچه مقدار تغییر فوکوس در هر فریم جزئی تر باشد، در هنگام ترکیب نهایی کار نرم افزار ساده تر و نتیجۀ بهتری به دست می آید. معنی روشن این امر تعداد بیشتر عکس است. این نرم افزار قادر به ترکیب هر تعداد فریم عکس است. فراموش نکنید که بهترین دیافراگم در هر زمان و مکان به اندازۀ ۲ تا ۳ دیافراگم بسته تر از بازترین دهانۀ آن است. زیرا در این حالت تفکیک تصویر به دلیل پدیده ی پراش (diffraction) از بین نمی رود و رنگها بسیار بهتر ثبت می شوند. زیبایی این تکنیک در این است که نیازی به ویرایش تصویر، بازسازی دوبارۀ تصویر و اصلاح در فتوشاپ ندارد.

ادامه نرم افزار پیشنهادی

زیرا یک تصویر ثبت شدۀ خالص است، که تنها ترکیب کردن تصاویر روی آن انجام شده.در این میان امکانات خلاقانه بسیاری وجود دارد، اما احتیاط لازم است. منظور تغییرات فوکوس زیاد از جلو به عقب است که ناشی از به کارگیری لنزهای با فاصلۀ کانونی بلند است که باعث می شود در حالت فوکوس نزدیک روی نقاط درخشان تصویر، مثلا سفیدی ها آنچنان پخش شوند که روی عناصر فوکوس دیگر را بپوشانند که در این صورت مجبورید از استفاده این فریم چشم پوشی کنید یا اصولاً از چنین فواصل کانونی بلندی استفاده نکنید.

| ثبت نام رتوش عکس

رضا شریفی ۱۸-بهمن-۱۴۰۲