آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی: احتمالا همه شما با مفهموم و هدف دکوراسیون داخلی که همان استفاده بهینه از فضای اطراف و زیبا سازی محیط می باشد، آشنا هستید. اما بهتر است بدانید اولین قدم برای انجام دکوراسیون داخلی، شناخت و آشنایی با انواع سبک های این هنر جذاب می باشد. در دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد که  از لحاظ خطوط، شکل، رنگ، طرح و متریال با یکدیگر متفاوت هستند و هر فرد با توجه به سلیقه خود میتواند از هر کدام استفاده کند. لذا با شناخت ویزگی های هر سبک میتوانید فضای خود را به بهترین شکل مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مقاله شما را با انواع سبک های دکوراسیون داخلی به طور مختصر آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی
آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

اهمیت آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

جالب است بدانید برای طراحی دکوراسیون داخلی از زمان های گذشته و در کشور های متفاوت، همواره سبک های متنوعی وجود داشته است. بعضی از این سبک ها هنوز مورد استفاده قرار میگیرند و بعضی به مرور زمان کارایی و زیبایی خود را از دست داده و جذابیت گذشته را ندارند. نکته ای که باید در نظر بگیرید سبک معماری فضا یا ساختمان شما می باشد چرا که سبک معماری ارتباط مستقیمی با سبک انتخابی شما برای ساختمان دارد. به طور مثال در ساختمانی با سبک معماری مدرن المان های مختلف از جمله کف، دیوار و ..متناسب با آن انتخاب می شود.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال

  • سبک مینیمال امروزه به یکی از سبک های پر طرفدار در دکوراسیون داخلی  تبدیل شده است که تقریبا میتوان آن را از لحاظ ویژگی با سبک مدرن یکی دانست. منظور از سبک مینیمال ایجاد محیطی ساده می باشد به طوری که کلیه عناصر اضافی از محیط حذف گردد. از ویژگی های این سبک میتوان به استفاده از رنگ های خنثی (بیشتر از رنگ سفید استفاده می شود)، عدم استفاده از زرق و برق، استفاده از تضاد (مثل رنگ های سیاه و سفید) و … اشاره کرد.

سبک مدرن

  • در سبک دکوراسیون مدرن هدف استفاده از عناصر ساده و ایجاد محیطی آرامش بخش است، که متناسب با سبک دنیای امروز و نشان دهنده دنیای مدرنیته باشد. از مهم ترین ویژگی هایی که در سبک مدرن به چشم میخورد استفاده از انواع اشکال هندسی مثل دایره و یا چهار گوش ها است که هر کدام مفهوم خود را دارند. از دیگر ویژگی های این سبک : استفاده از پالت ها رنگی ساده می باشد. علاوه بر آن همه عناصر به کار رفته در این محیط صاف، صیقلی، براق، شفاف و .. می باشند.

سبک امروزی

  • در نگاه اول ممکن است بسیاری دو سبک مدرن و امروزی را یکی بدانند، اما این سبک ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند. مهم ترین تفاوت را میتوان این موضوع دانست که در سبک دکوراسیون امروزی سعی در ایجاد فضایی راحت و خودمانی است ولی در سبک مدرن فضا حالت جدی و رسمی تری خواهد داشت. علاوه بر آن سبک دکوراسیون امروزی دارای انعطاف پذیری بیشتری به نسبت سبک مدرن می باشد. به این معنی که اهمیت چندانی به سبکی خاص نمیدهد و در واقع پایبندی به هیچ سبکی ندارد. به عبارتی دیگر در هر دوره، سبک دکوراسیون رایج در آن زمان را دکوراسیون امروزی می گویند.

سبک صنعتی

  • سبک صنعتی دکوراسیون داخلی از دوران انقلاب صنعتی اروپا بر گرفته شده است. طراحی این فضاها القا دهنده یک حس ناتمام می باشد. در این فضا ها بیشتر  عناصری مثل آجر، چوب و … مورد استفاده قرار میگیرد.

سبک اسکاندیناوی

  • سبک اسکاندیناوی دکوراسیون داخلی باید القا دهنده احساس سادگی باشد که بر گرفته از زندگی ساده مردم شمال اروپا است. از لحاظ ویژگی ها میتوان سبک اسکاندیناوی را مشابه سبک مینیمال دانست. از جمله ویژگی های این سبک میتوان به: استفاده از مبلمان ساده، پالت رنگی سفید، استفاده از عناصر چوبی، پلاستیک های روشن، کفپوش های قطعه ای، نورپردازی طبیعی و … اشاره نمود.

سبک سنتی

  • بهتر است بدانید انواع سبک های دکوراسیون داخلی برگرفته از سبک سنتی طراحی داخلی می باشند. از ویژگی های سبک سنتی میتوان به این موارد اشاره کرد: استفاده از فرش های ایرانی، مبلمان (معمولا به رنگ بژ)، میز ناهارخوری چوبی، لوستر بزرگ و … . سبک سنتی با سبک مینیمال و مدرن در تضاد است چرا که در این سبک هدف استفاده از وسایل زیاد و در عین حال توجه به جزئیات  می باشد.

سبک فرانسوی

  • سبک فرانسوی دارای ویژگی های مخصوص به خود میباشد. که از جمله آن میتوان به این موارد اشاره کرد: استفاده از رنگ های گرم و ملایم(مثل قرمز، زرد، طلایی و ..)، استفاده از ظروف تزیینی چینی، استفاده از رو تختی های ضخیم و سنگین، استفاده از فرش، وجود گچ بری در دیوار و سقف و …

سبک انتقالی

  • سبک انتقالی را نقطه تعادلی ما بین سبک مدرن و سبک سنتی می دانند. به این معنی که در این سبک استیل و شیشه که از ویژگی های سبک مدرن است در کنار مبلمان مجلل که جز موارد استفاده شده در سبک سنتی است، استفاده میشود. از دیگر ویژگی های این سبک استفاده از رنگهای خنثی و آرامش بخش می باشد که در عین شیک و براق بودن وسایل، باعث انتقال حس صمیمیت می گردد. امروزه سبک انتقالی را یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی میدانند.

سبک بوهمین

  • در سبک بوهمین دکوراسیون داخلی، بیشتر بر اساس سلیقه و تفکر خود محیط اطراف را چیدمان میکنید و این کار منجر به جذابیت و پر طرفدار بودن این سبک شده است. در این سبک شما میتوانید بسته به سلیقه خود وسایل مختلف که سبک های متفاوتی دارند. در کنار هم مورد استفاده قرار دهید،همچنین میتوانید بدون رعایت هیچ قاعده ای تمام رنگ ها را در کنار هم قرار دهید..به عبارتی دو عنصر شلوغی و رنگ جزء اولین عناصری هستند که در این سبک مورد توجه قرار میگیرند.

سبک هالیوودی

  • سبک هالیوودی به افرادی پیشنهاد می شود که خواهان فضایی شیک و لوکس می باشند. از ویژگی های بارز این سبک میتوان به این موارد اشاره کرد: طراحی دراماتیک، استفاده از مبلمان مخمل، رنگ های گرم مثل بنفش، قرمز، فیروزه ای و ..، استفاده از انواع عتیقه جات، و ….
  • و …..

 لازم است بدانید به طور کلی سبک های بسیاری برای دکوراسیون داخلی وجود دارد که ما در بالا به ده مورد از آن ها اشاره کردیم. برای آشنایی کامل تر و دقیق تر از تمامی اصول، تکنیکها و سبک های مربوط به دکوراسیون داخلی شما میتوانید در کلاس های اموزش صفر تا صد دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد شرکت کرده و در این حرفه به مهارت بالایی دست یابید.

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی
آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

دوره های آموزشی دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

دوره جامع دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری و همچنین تمامی علاقه مندان به آموزش تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی، می توانند با شرکت در دوره جامع معماری و دکوراسیون داخلی، تمامی مهارت های لازم در این دوره را آموزش ببینند. شرکت در کلاس های طراحی دکوراسیون داخلی و معماری شما را به گونه ای آموزش می دهد که تمام مهارت های لازم برای ورود به بازار کار این حرفه را به دست آورید. و بتوانید در این رشته به فعالیت بپردازید. در واقع شغل طراحی دکوراسیون داخی و معماری از دسته مشاغلی می باشند که همیشه برای آن بازار کار خوبی وجود دارد و افراد زیادی در این دو رشته مشغول به فعالیت هستند.

معرفی مدارک پایان دوره طراحی داخلی

مدرک دوره طراحی داخلی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۷-بهمن-۱۴۰۰