بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی: یادگیری زبان جدید می تواند یک چالش باشد و به ویژه زبان انگلیسی که پر از پیچیدگی است. اگر از خود می پرسید که چگونه می توانید سریعتر و به طور کامل زبان انگلیسی یاد بگیرید، بیشتر از این نگاه سرچ نکنید! در این مقاله ۵ نکته تخصصی گرد آوری شده که به شما کمک می کند بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنید.

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی

 نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی

به دنبال الگوها باشید.
  • این مهمترین نکته برای زبان آموزان انگلیسی است. به طور دقیق برای یادگیری زبان نمی توان قوانین مشخصی تعریف کرد، و قوانین اغلب خسته کننده می شوند. بنابراین بهترین کار این است که به دنبال الگوها و چیزهایی باشید که به طور کلی برای یادگیری زبان انگلیسی درست است. جستجوی الگوها به شما کمک می کند که سریع تر به هدف برسید. همچنین، این الگوها باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما هنگام مکالمه انگلیسی می شوند و به شما کمک می کنند بعداً به روش طبیعی تری از زبان استفاده کنید.
کارهایی که از آنها لذت می برید، به زبان انگلیسی انجام دهید.

بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی این است که به طور منظم با آن درگیر شوید و به نوعی انگیزه خود را برای در ارتباط بودن با زبان را حفظ کنید. برخی از افراد بیش از هر چیز دیگری تحصیل در رشته زبان انگلیسی را دوست دارند و برای یادگیری این زبان سرمایه گذاری می کنند. اما بیشتر ما علایق دیگری نیز داریم که می توانیم در آن رشته تحصیل کنیم و یادگیری زبان انگلیسی را به صورت سرگرمی در کنار آن داشته باشیم. همچنین می توانید به کارهایی فکر کنید که قبلاً از انجام آن لذت می بردید و سعی کنید راهی برای انجام آن فعالیت به زبان انگلیسی پیدا کنید مثلا:

آیا از انجام بازی های ویدیویی بصورت آنلاین لذت می برید؟
  •  سیستم عامل دستگاه های خود را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید تا هر بار که کنسول خود را روشن می کنید، به طور منظم در معرض این زبان قرار بگیرید.
ورزش های گروهی انجام می دهید؟
  •  به یک گروه انگلیسی زبان در رشته ورزشی خود بپیوندید که این کار را به زبان انگلیسی انجام می دهد. حتی در کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز می توان گروه های مهاجری را یافت که ترکیبی از افراد خارجی و محلی هستند.
آیا سرگرمی دیگری مانند بافندگی، مجسمه سازی، یوگا یا موسیقی دارید؟
  • عالی! همین قانون برای اینها نیز اعمال می شود. ببینید آیا یک گروه انگلیسی زبان با همان سرگرمی در نزدیکی شما وجود دارد یا خیر و ببینید آیا می توانید به آنها بپیوندید.
با رسانه های انگلیسی زبان درگیر شوید.
  • روش بسیار عالی دیگری برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض منظم زیان انگلیسی، ارتباط با رسانه ها انگلیسی زبان است. این امر به لطف در دسترس بودن این منابع به صورت آنلاین، زبان انگلیسی را بدون توجه به محل زندگی شما در دسترستان قرار داده است. 
به عنوان مثال:
  • به عنوان مثال اساساً برای هر علاقه ای که دارید می توانید پادکست هایی را به زبان انگلیسی پیدا کنید. به طور جدی، من شما را به چالش می کشم تا موضوعی را پیدا کنید که کسی در جایی، درباره آن پادکست درست نکرده باشد! زیرا پادکست های زبان انگلیسی در سطح وب بسیار زیاد است و امکان این موضوع تقریبا صفر است.
  • امروزه یافتن برنامه های تلویزیونی یا تماشای فیلم های آنلاین به زبان انگلیسی آسان است. برای این کار باید زیرنویس را روشن و خاموش کنید. هر زمان ممکن است، سعی کنید زیرنویس ها را به زبان انگلیسی تنظیم کنید.
  • بسیاری از مجلات معروف و روزنامه های آنلاین به چندین زبان ارائه می شوند. دفعه بعدی که مجله مورد علاقه خود را بصورت آنلاین مطالعه می کنید، ببینید آیا وب سایت آنها به شما امکان می دهد آن را به نسخه انگلیسی مطالعه کنید یا خیر.
  • البته، همیشه کتاب وجود دارد. یک راه آسان برای شروع این است که کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنید، سپس دوباره آن را به زبان انگلیسی بخوانید. به این ترتیب شما یک درک کلی از آنچه اتفاق می افتد دارید، اما می توانید ببینید که کتاب به انگلیسی چگونه متفاوت است. برای یک چالش بزرگتر، سعی کنید بلافاصله بعد از آن کتاب جدیدی را به زبان انگلیسی بخوانید.
فقط به حفظ قوانین گرامر توجه نکنید.
  • در دنیای یادگیری زبان، برخی معتقدند که گرامر از همه مهمتر است و شایسته تمام توجه شماست. فکر می کنند دستور زبان مفید است، اما گرامر فقط یک بخش بسیار کوچکی از پازل یادگیری زبان است.
  • افراد گروه دوم می فهمند که قوانین دستور زبان مبهم هستند، و معمولاً لیستی از موارد استثنا و موارد استفاده خاص دارند. بعلاوه، زبان های رایج مانند انگلیسی دائماً در حال تغییر هستند. حقیقت احتمالاً جایی در وسط است، اما نکته اینجاست: نمی توانید فقط گرامر را بخاطر بسپارید و سپس انگلیسی را بی عیب و نقص صحبت کنید. تمام مهارت ها همزمان با هم باید تقویت شوند!
کلمات و عبارات جالب را پیگیری کنید.
  • هنگام خواندن، تماشا کردن و گوش دادن به مطالب به زبان انگلیسی، کلمات و عبارات جدید را پیدا کنید و معانی آنها را در اینترنت و دیکشنری ها جستجو کنید. این نکته شبیه شماره ۱ است (به دنبال الگوها بگردید)، اما کمی عمیق تر از آن است. لیستی از کلمات و عبارات را آماده کنید. و این لیست ها را در مکانهایی قرار دهید که احتمالاً آنها را خواهید دید.
  • دفعه دیگر که انگلیسی صحبت می کنید یا می نویسید، از آنها استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند آنچه را که یاد گرفته اید یادآوری کنید. روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد (دفترچه یادداشت، اپکلیکیشن های نت برداری،  فلش کارت …) و از آن برای مرور کلمات و عبارات خود استفاده کنید.

دوره های زبان انگلیسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۲-اسفند-۱۴۰۲