دوره های تخصصی طلا و جواهرات

دوره تخصصی طلا و جواهرات

دوره های تخصصی طلا و جواهرات

دوره های تخصصی طلا و جواهرات: طلا و جواهر حرفه ای است که از بازار کار پررونقی برخوردار است. به طوری که این حرفه، توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب کرده است. این رشته هنری، چه در ایران و چه در خارج از کشور بسیار پر مخاطب می باشد و ما نمی توانیم درآمد های کلان در این رشته را نادیده بگیریم. بنابراین بسیاری از افراد هستند که قصد ورود به بازار کار این حرفه را داشته و برای کسب مهارت در این زمینه تلاش می کنند.

یکی از راه های کسب مهارت و دانش در رشته طلا و جواهر، شرکت در دوره های تخصصی طلا و جواهرات می باشد. چرا که افراد با گذراندن این دوره ها، می توانند مهارت های لازم در این زمینه را کسب کرده و تکنیک ها و نکات مهمی را یاد یگریند. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از آموزشگاه هایی است که دوره های تخصصی طلا و جواهرات را برگزار می کند. در ادامه شما را با این دوره ها آشنا خواهیم کرد. 

دوره تخصصی طلا و جواهرات
دوره تخصصی طلا و جواهرات

دوره های تخصصی طلا و جواهرات در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

چه کسانی می توانند در دوره های تخصصی طلا و جواهرات شرکت کنند؟

  • طراحان طلا و جواهر
  • تمام علاقه مندان به یادگیری ساخت طلا 
  • تمامی افرادی که قصد کسب در آمد در این زمینه را دارند

تمامی مخاطبان گفته شده، می توانند با شرکت در دوره های تخصصی طلا و جواهرات در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، از صفر تا صد مهارت های لازم در این دوره را از جمله مهارت های طراحی طلا و جواهر، آشنایی با صنعت طلا و جواهر و روش های ساخت، آشنایی با روند ساخت مکانیکی و صنعتی طلا و جواهر در دنیا و …. را آموزش ببینید.

دوره ساخت طلا و جواهر

از آنجایی که امروزه ساخت طلا و جواهر به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل شده است. از این رو بسیاری از افراد به دنبال یادگیری تکنیک های ساخت طلا و جواهر و وارد شدن به بازار کار این حرفه می باشند. به طور کلی ساخت طلا و جواهر مراحل و تکنیک هایی دارد که لازمه یادگیری آن، شرکت در دوره های تخصصی طلا و جواهر می باشد. در ادامه شما را با مراحل کلی در ساخت طلا و جواهر آشنا خواهیم کرد.

  • مرحله اول: ایده های خلاقانه برای ساخت طلا و جواهر
  • مرحله دوم: طراحی و پیاده سازی طرح
  • مرحله سوم: قالب سازی
  • مرحله چهارم: ریخته گری
  • مرحله پنجم: سوهان کاری
  • مرحله ششم: مخراج کاری یا مرضع کاری
  • مرحله هفتم: تمیز کاری و پرداخت کاری
  • مرحله هشتم: آبکاری
دوره مخراجکاری
  • مخراجکاری یکی از مراحل ساخت طلا و جواهرات می باشد که در این مرحله سنگ های قیمتی را بر روی پایه های طراحی شده، سوار می کنند. می توان گفت جاگذاری سنگ بر روی پایه یا به عبارت دیگر مخراج کاری، مهم ترین مرحله در ساخت طلا و جواهرات می باشد. چرا که یک مخراج کار باید با شناخت انواع پایه ها، بتواند با دقت و ظرافت سنگ ها را در این قسمت قرار داده و آن ها را در جای خود محکم کند. 
دوره فروش حرفه ای طلا و جواهر
  • در هر صورت هر کسب و کاری، نیازمند یک فروشنده حرفه ای برای فروش محصولات خود می باشد. اما به طور کلی فروشندگی جزء آن دسته از مشاغلی است که مهارت در آن نیاز به آموزش خاصی نیست. اما فروشندگی طلا و جواهر از این قاعده مستثنی می باشد. به همین دلیل است که فروشندگی طلا و جواهر یکی از پولساز ترین و پردرآمد ترین مشاغل روز دنیا می باشد. 
  • فروشندگی طلا و جواهر و وارد شدن به بازار کار این حرفه، نیازمند کسب مهارت و دانش اختصاصی در این زمینه می باشد. چرا که یک فروشنده باید از اصول و دانش فروش طلا از جمله وزن طلا، نرخ و … آگاه باشد تا بتواند یک فروش موفقی داشته باشد. از این رو اگر قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید، باید در دوره های تخصصی طلا و جواهرات شرکت کرده و مهارت های لازم را در این زمینه کسب کنید. 
دوره طراحی دستی طلا و جواهر
  • طراحی جزء اولین مرحله در ساخت طلا و جواهر می باشد. به طور کلی طراحی طلا و جواهر به دو صورت دستی و طراحی با نرم افزار صورت می گیرد. که یادگیری و مهارت هر دو آن ها، برای کسی که قصد ورود به بازار کار طلا و جواهر را دارد، لازم است. اما باید بدانید که یک طراح علاوه بر مهارتی که باید در زمینه طراحی کسب کند، لازم است که از خلاقیت بالایی برخوردار باشد. 
  • در طراحی دستی، طراح ایده هایی که در ذهن دارد را روی کاغذ پیاده ساز کرده و در صورتی که نیاز به اصلاح و انجام تغییراتی داشت، آن ها را اعمال می کند و سپس نسبت به ساخت آن ها اقدام می پردازد.
دوره طراحی با نرم افزار ماتریکس
  • امروزه و با پیشرفت دانش در رابطه با دنیای کامپیوتر و تکنولوژی، نرم افزار های بسیاری برای هر دانش و حرفه ای از جمله ساخت طلا و جواهر ایجاد شده است. که یکی از پرکاربردترین نرم افزار هایی که می توان با استفاده از آن به طراحی طلا و جواهر پرداخت. نرم افزار ماتریکس می باشد.
  • ماتریکس یک نرم افزار طراحی سه بعدی است که می توان با استفاده از آن در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت بالا، طرح های مورد نظر خود را پیاده سازی کرده و ویژگی های مورد نظر خود را از جمله وزن طلا، سنگ به کار رفته در ساخت طلا، آلیاژ استفاده شده و …. مشاهده کرد. لازم به ذکر است. که یادگیری مهارت ها و دانش در زمینه نرم افزار ماتریکس، نیازمند گذراندن دوره های تخصصی طلا و جواهرات می باشد. 
دوره تخصصی طلا و جواهرات
دوره تخصصی طلا و جواهرات

دوره های مرتبط به دپارتمان گوهرشناسی و طلا و جواهر در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره تخصصی طلا و جواهرات

مدرک دوره تخصصی طلا و جواهرات مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۵-مرداد-۱۴۰۰