چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)

چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)

چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)

چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز): فضای سبز به محوطه باز یک آپارتمان، ساختمان و .. گفته میشود که به طور معمول با انواع درختان،گیاهان، چمن و … پوشیده شده است و احساس آرامش را به افراد منتقل میکند. در دنیای امروز طراحی فضای سبز یکی از مسائلی است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بهتر است بدانید زندگی شهری این روزها و افزایش کارخانه ها، ساختمان های بلند و … نیاز به ایجاد فضای سبز را دوچندان نموده است. اما طراحی فضای سبز باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. از این رو توصیه میکنیم علاقه مندان به این حرفه در دوره های آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز شرکت کنند و به صورت تخصصی این مهارت را آموزش ببینند. در ادامه شما را با چگونگی طراحی فضای سبز آشنا میکنیم:

چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)
چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)

آشنایی با انواع فضای سبز

ابتدا بهتر است با فضای سبز و انواع آن آشنا شوید سپس به بررسی چگونگی طراحی فضای سبز میپردازیم. به طور کل فضای سبز به دو دسته تقسیم میشوند. که عبارتند از:

فضای سبز پهنه ای
  • بی شک همه شما انواع عکس های هوایی را مشاهده کرده اید. در این عکس ها فضای سبز پهنه ای به شکل یک بافت منسجم  و یا لکه های سبز رنگ مشاهده میشود.این مدل از فضای سبز بیشتر در محیط های شهری دیده میشود.
فضای سبز خطی
  • به فضای سبزی که با توجه به طراحی فضا در گذرگاه ها، محل های عبور و مرور و … طراحی میشوند، فضای سبز خطی میگویند. البته لازم به ذکر است در محیط های شهری معمولا از این مدل فضای سبز استفاده نمیشود.

چرا طراحی فضای سبز اهمیت دارد؟

  • موثر در انتقال حس آرامش به افراد و کاهش استرس
  • موثر در کم کردن میزان گرمای محیط
  • موثر در کم کردن آلودگی های صوتی محیط
  • کمک به کاهش آلودگی هوا
  • کمک به کاهش تاثیر گازهای گلخانه ای
  • موثر در جذب دی اکسید کربن و تبدیل آن به اکسیژن

چگونگی طراحی فضای سبز!!

  • انجام تحلیل و بررسی در محیط

در مرحله اول لازم است طراحان فضای سبز، محیط مورد نظر را از تمامی جهات مورد بررسی قرار دهند از جمله شکل زمین، اندازه آن، جهت تابش نور خورشید، دیوارهای اطراف ساختمان و ….البته علاوه بر این موارد، بررسی عناصر بصری نیز باید در این مرحله انجام گیرد. از جمله رنگ ساختمان، فرم آن و .. .با توجه به این نکات عناصر مناسب محیط تعیین و انتخاب میشود. توجه کنید این عناصر باید طبق نظر و سلیقه مشتری باشد. 

  • انجام طراحی ۳ بعدی محیط

لازم به ذکر است قبل از اینکه اقدام به اجرای طراحی فضای سبز نمایید باید با استفاده از نرم افزارهای مختلف و یا به صورت دستی طراحی سه بعدی از طرح مد نظر خود انجام دهید و در اختیار کارفرما قرار دهید. مرحله اجرا باید بعد از تایید مشتری از طرح سه بعدی محیط انجام گیرد.

  • اجرای فضای سبز

همانطور که در بالا بیان کردیم مرحله اجرا باید بعد از تایید نظر مشتری آغاز شود. اجرای فضای سبز خود شامل مراحل متعددی از جمله خاک برداری، گود برداری، لوله کشی، سیم کشی، کاشت گیاهان، نورپردازی و … می شود. توجه کنید اولین نشانه فضای سبز وجود گیاهان و درختان متعدد در این محیط است. بنابراین این گیاهان را طبق شرایط محیطی انتخاب نمایید. سعی کنید در کاشت درختان اصول تقارن را رعایت کنید تا زیبایی محیط شما چند برابر شود.

  • انجام نظارت و بررسی های نهایی

بعد از آنکه فضای سبز، طراحی و اجرا شد لازم است مجدد تمامی ساختارها و عملیات انجام شده در آن بررسی شود. این مرحله به منظور اطمینان از انجام  درست کار در دیگر مراحل طراحی فضای سبز انجام میگیرد و کمک میکند از وجود خطای احتمالی در هر یک از مراحل آگاه شده و برای رفع آن اقدام نمایید. فراموش نکنید سیستم های استفاده شده در فضای سبز را نیز مجدد مورد بررسی قرار دهید.

چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)
چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)

چگونگی طراحی فضای سبز!!(آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز)

در مقاله بالا سعی کردیم تا حدودی شما را با چگونگی طراحی فضای سبز آشنا کنیم. همانطور که بیان کردیم در دنیای امروز طراحی فضای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است که انجام اصولی آن به مهارت و تخصص نیازمند است. اگر علاقه مند به این رشته جذاب می باشید و قصد فعالیت در این زمینه را دارید توصیه میکنیم در دوره آموزش صفر تا صد طراحی فضای سبز شرکت کنید. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز در این زمینه می باشد که با اساتید مجرب تمام اصول و مهارت های لازم را به شما آموزش میدهد. بعد از پایان این دوره های میتوانید به عنوان یک فرد حرفه ای وارد بازار کار شوید.

دوره های آموزشی دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدرک پایان دوره آموزش طراحی فضای سبز

مدرک دوره طراحی تخصصی فضای سبز مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-دی-۱۴۰۰