کسب درآمد با سرمایه گذاری در صندوق های طلا

کسب درآمد با سرمایه گذاری در صندوق های طلا

کسب درآمد با سرمایه گذاری در صندوق های طلا: به طور کلی راه ها و تکنیک های متعددی به منظور سرمایه گذاری وجود دارد. در این میان یکی از روش های سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم، سرمایه گذاری در صندوق های طلا می باشد. این نوع سرمایه گذاری را می توان ایمن ترین و کم خطر ترین روش دانست. چرا که سرمایه‌ گذاری توسط سبد گردان‌ های حرفه‌ ای صورت می گیرد و از این رو به دلیل نظارت بانک مرکزی در صندوق‌ های سرمایه‌گذاری طلا، احتمال تقلب و کلاهبرداری در این صندوق صفر است. بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با صندوق های سرمایه گذاری طلا آشنا کرده و مطالبی را در زمینه کسب درآمد با سرمایه گذاری در صندوق های طلا بیان کنیم. 

آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری طلا

صندوق‌ های طلا یکی از انواع صندوق‌ های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در بورس کالا می باشد. در واقع در این صندوق ها، سرمایه گذاران به جای خرید سهام، روی وجه نقد و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. حال مدیران این صندوق با استفاده از دانش و مهارت خود و همچنین با تکیه بر پشتوانه مالی سرمایه گذاران، می کوشند که بازدهی بالایی را به دست بیاورند. 

"کسب

آشنایی با انواع صندوق های سرمایه‌ گذاری 

صندوق سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت
  • سرمایه گذاری در صندوق هایی با درآمد ثابت از ریسک هایی کمی برخوردار بوده و افراد بیشتر سرمایه خود را در گواهی سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. 
صندوق سرمایه گذاری در سهام
  • صندوق سرمایه گذاری در سهام از ریسک بالایی برخوردار بوده و از این رو انتظار می رود که بازدهی بیشتری نیز داشته باشد. لازم است بدانید که صندوق سرمایه گذاری در سهام، وجوه جمع‌ آوری شده را به خرید سهام شرکت‌ ها اختصاص می‌ دهد. 
صندوق سرمایه گذاری مختلط
  • صندوق های سرمایه گذاری مختلط دارای ویژگی هایی هستند که می توان گفت بین دو صندوق با درآمد ثابت و صندوق در سهام قرار می‌ گیرد. به این منظور که ریسک بازده آن پایین‌ تر از صندوق‌ های سرمایه گذاری در سهام و بالاتر از صندوق‌ های با درآمد ثابت است.

کسب درآمد با سرمایه گذاری در صندوق های طلا، چه مزایایی دارد؟

  • مزایا و معایب صندوق سرمایه گذاری طلا و بورس: در صورت سرمایه گذاری در صندوق طلا، دیگر نیازی به پرداخت کارمزد معاملات نمی باشد. 
  • با سرمایه گذاری در این صندوق ها ریسک سرمایه گذاری تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. 
  • از دیگر مزایای سرمایه گذاری در صندوق ها می توان به قابلیت سرمایه گذاری با سرمایه های کوچک اشاره کرد. به این منظور که حتی با چند هزار تومان هم می‌ شود وارد این بازار شد.
  • نقدشوندگی بالا، از دیگر مزایای سرمایه گذاری در صندوق طلا می باشد. 
  • سرمایه گذاران در صندوق طلا می توانند در هر زمانی که بخواهند نسبت به فروش دارایی خود در این صندوق اقدام کنند. در واقع از آنجایی که سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های طلا به صورت خرید واحد است و قیمت هر واحد کمتر از قیمت یک سکه طلاست. از این رو سرمایه گذار می تواند هر تعداد واحدی که بخواهد، بفروشد.
  • لازم است بدانید که این صندوق ها قابلیت معامله در بورس را دارند. به این منظور که می توان خرید و فروش آن ها را به صورت آنلاین انجام داد. 
  • با سرمایه گذاری در این صندوق ها، مشکلات خرید فیزیکی از جمله حمل کردن، نگهداری در مکانی امن، احتمال کلاهبرداری، سرقت و تقلب از بین می‌ رود.
  • و …..

نحوه سرمایه گذاری در صندوق های طلا

در مرحله اول باید بدانید که برای سرمایه گذاری در صندوق طلا، داشتن کد بورسی الزامی است. حال برای گرفتن کد بورسی در ابتدا باید کارگزاری خود را تعیین کرده و سپس نسبت به دریافت آن اقدام کنید. لازم است بدانید که در صندوق های سرمایه گذاری طلا، پول سرمایه گذاران در سبدی از دارایی‌ های مالی سرمایه‌ گذاری می‌ شود و نسبت به نرخ بازده آن سود تعلق می‌ گیرد. لازم است بدانید که تمامی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری به وسیله متخصصان مالی مدیریت شده تا بر اساس تجربه  مهارت های خود، سود خوبی برای سرمایه‌گذاران کسب کنند. (معایب صندوق های سرمایه گذاری در بورس)

سرمایه گذاری در طلا به چند صورت امکان پذیر است؟

به طور کلی راهکار های مختلفی به منظور سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید فیزیکی طلا
  • شناخته ترین راه برای سرمایه گذاری در طلا، خرید فیزیکی آن ها می باشد. خرید فیزیکی طلا نیز شامل خرید طلا های زینتی، سکه طلا، خرید و فروش طلای نو، طلای دست دوم، طلای شکسته، شمس، طلای آب شده و …. می باشد.
گواهی سپرده سکه طلا
  • گواهی سپرده منظور برگه است که نشان دهنده سرمایه و دارایی می باشد. حال منظور از گواهی سپرده سکه طلا، مالکیت شخصی بر تعداد مشخصی سکه می باشد. لازم است بدانید که  هر ده ورقه از اوراق سپرده معادل یک سکه تمام است. حال برای خرید این گواهی تنها لازم است همانند خرید سهام، کد بورسی تهیه کنید. سپس نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنید. 
صندوق طلا
  • از دیگر روش های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در صندوق طلا می باشد. می توان گفت که این نوع روش، از جدیدترین تکنیک های سرمایه گذاری می باشد. که به سرمایه‌‌گذار این امکان را می‌‌ دهد بدون خرید فیزیکی طلا بتوانند سرمایه‌‌ گذاری کنند. 

"کسب

دوره های بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره های بورس مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۸-تیر-۱۴۰۱