آشنایی با انواع روش های تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاری

انواع روش تحلیل تکنیکال

آشنایی با انواع روش های تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاری (انواع تحلیل تکنیکال): امروزه راهکار های متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد که یکی از این راه ها سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد. سرمایه گذاری در بورس، همانند سرمایه گذاری در دیگر بازار های مالی، نیازمند کسب اطلاعات و مهارت در این زمینه می باشد. یکی از تاثیر گذارترین مهارتی که لازمه موفقیت در بازار بورس است، آشنایی با انواع تحلیل های بورسی است.

به طور کلی روش های مختلفی برای بررسی بازار و سهم ها وجود دارد. اما می توان گفت که دو تحلیل تکنیکال و بنیادی از پرکاربردترین و شناخته ترین تحلیل های بورسی می باشند که تحلیلگران بسیاری از این تحلیل ها برای بررسی بازار و خرید و فروش سهام استفاده می کنند. در ادامه مقاله قصد داریم راجع به تحلیل تکنیکال و انواع روش تحلیل تکنیکال مطالبی را ارائه دهیم.

انواع روش تحلیل تکنیکال
انواع روش تحلیل تکنیکال

آشنایی با تحلیل تکنیکال

اصل تحلیل تکنیکال این است که می توان از الگو های مربوط به قیمت های گذشته، برای پیش بینی قیمت های آینده استفاده کرد. در تحلیل تکنیکال فرض بر این است که بازار تمام اطلاعات اساسی را درباره شرکت که با قیمت فعلی در نظر گرفته شده است، می داند. بنابراین مبنای این تحلیل، قیمت و حجم است. تحلیلگران با تکنیک ها و ابزار های موجود در این تحلیل، وضعیت کلی بازار و سهم های مختلف را بررسی می کنند. وجود تحلیل تکنیکال در بورس موجب می شود که بتوان با استفاده از انواع روش تحلیل تکنیکال، سود های کلانی را در سرمایه گذاری به دست آورد. (انواع تحلیل تکنیکال)

 انواع روش های تحلیل تکنیکال: اگر قرار است که شما از تحلیل تکنیکال به عنوان قسمتی از استراتژی سرمایه گذاری خود استفاده کنید، باید با مزایا و معایب استفاده از تحلیل تکنیکال و همچنین انواع روش تحلیل تکنیکال که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا شوید. در ادامه شما را با مزایا و معایب تحلیل تکنیکال و انواع روش تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم کرد.

مزایا و معایب تحلیل تکنیکال چیست؟

مزایای تحلیل تکنیکال

  • از تحلیل تکنیکال می توان در انواع بازار های مالی از جمله بازار فارکس، سهام، ارز دیجیتال و …. استفاده کرد.
  • از آنجایی که در تحلیل تکنیکال انواع ابزار های مختلف برای تحلیل سهم ها وجود دارد، از این رو افراد می توانند از هر ابزار دلخواهی برای تحلیل های خود استفاده کنند. (انواع تحلیل تکنیکال)
  • تحلیل تکنیکال به سرمایه گذاران کمک می کند تا تصمیمات سرمایه گذاری خود را سریع تر بررسی کنند. چرا که با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان قیمت ها را پیش بینی کرد.
  • در تحلیل تکنیکال همه نتایج و شاخص ها می توانند از لحاظ تاریخی آزمایش و تأیید شوند.
  • تحلیل تکنیکال یک روش ساده و آسان است. که استفاده از آن می تواند آینده خوبی را برای سرمایه گذاری رقم بزند.
  • تحلیل تکنیکال کمک می کند. تا بتوان بهترین ورودی و همچنین نقاط خروج برای سرمایه گذاری در یک اوراق بهادار را پیدا کرد.
  • از تحلیل تکنیکال می توان در بازه های زمانی مختلف از جمله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استفاده نمود. (انواع روش های تحلیل تکنیکال)
  • و ….

معایب تحلیل تکنیکال

  • در تحلیل تکنیکال هیچ شاخصی وجود ندارد که بتواند نشان دهنده اتفاقات ناگهانی بازار باشد.
  • در تحلیل تکنیکال تقریبا همه چیز به صورت عددی و گرافیکی می باشد، از این رو این تحلیل نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد.
  • اساس تحلیل تکنیکال ممکن است آسان باشد اما پیاده سازی آن، دشوار خواهد بود.
  • سوگیری های شخصی افراد می تواند در تحلیل تکنیکال تاثیر گذار باشد. (انواع تحلیل تکنیکال)
  • برای تحلیل سهم هایی که عرضه اولیه هستند، نمی توان از تحلیل تکنیکال استفاده کرد.

انواع روش تحلیل تکنیکال چیست؟ (انواع تحلیل تکنیکال)

فیبوناچی

  • از اصلی ترین تکنیک ها در تحلیل تکنیکال، روش فیبوناچی می باشد. این روش توسط فردی به نام فیبوناچی بنیان گذاری شده است. این روش در تحلیل تکنیکال به این معناست. که روند حرکت، در بین دو سطح حمایتی و مقاومتی قرار گرفته است و این سطح بر پایه ریشه طلایی شکل گرفته که بر اساس آن می‌ شود قیمت سهم در آینده را تعیین کرد. (انواع روش های تحلیل تکنیکال)

نمودار

  • در واقع نمودار ها اطلاعات قیمت اوراق بهادار در طول زمان را به صورت گرافیکی نمایش می‌ دهند. به طور کلی سه نوع نمودار اصلی که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرد شامل نمودار خطی، نمودار میله ای و نمودار کندل استیک و یا شمعی می باشد که تحلیلگران می توانند با توجه به نوع اطلاعات لازم و سطح مهارت های خود، از هر نوع نموداری استفاده کنند.

شناسایی الگو ها

  • در تحلیل تکنیکال، تغییر بین روند ها، با الگو های قیمتی مشخص می‌ شود. اگر بخواهیم این الگو ها را توصیف کنیم، می توان این گونه بیان کرد که الگو قیمتی، شکلی از حرکت قیمت است که با استفاده از یک سری خط روند و یا منحنی ترسیم می‌ شوند. از مهم‌ترین الگو های قیمتی می توان به الگوی سر و شانه، الگوی پرچم، الگو کف و سقف دوقلو، الگو هارمونیک و … اشاره کرد.

اندیکاتور ها

  • یکی دیگر از انواع روش تحلیل تکنیکال، اندیکاتور ها می باشند. در واقع این ابزار مجموعه ای از نقاط است که یک نمودار راهنما را تشکیل می دهند. در این ابزار با استفاده از محاسبات ریاضی که بر روی قیمت و حجم معاملات انجام می شود. می توان اطلاعاتی را از جمله شتاب قیمت، روند حرکت سهم و … را به دست آورد. 
  • لازم به ذکر است که اکثر تحلیلگران از این ابزار فقط به عنوان تاییدیه استفاده می کنند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که فقط از اندیکاتور ها به عنوان ابزاری برای خرید و فروش سهم استفاده نکنید، بلکه بهتر است از دیگر ابزار های تحلیل تکنیکال برای شناسایی سیگنال ها استفاده کنید و در صورت اطمینان بیشتر می توانید از اندیکاتور ها بهره ببرید.

آموزش تحلیل تکنیکال و آشنایی با انواع روش تحلیل تکنیکال

سرمایه گذاری در بازار های مالی از جمله راهکار هایی است که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. از این رو افراد زیادی به دنبال آموزش سرمایه گذاری در این بازار ها و بررسی عوامل موفقیت در آن می باشند. یکی از مباحثی که یادگیری آن به عنوان عامل موفقیت در بازار های مالی شناخته شده است. یادگیری تجزیه و تحلیل تکنیکال می باشد. این تحلیل به سهامداران کمک خواهد کرد که بتوانند با استفاده از انواع روش تحلیل تکنیکال و ابزار های مختلف آن، سهم ها و بازار ها را بررسی کرده و تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرند. (انواع روش های تحلیل تکنیکال)

در صورتی که شما قصد دارید وارد این بازار ها شده و سرمایه گذاری را شروع کنید، آموزش تحلیل تکنیکال کمک کننده شما در این راه خواهد بود. در واقع تحلیل تکنیکال و ابزار های آن، از جمله مهارت هایی هستند که یک معامله گر به آن ها نیازمند است و موفقیت بدون کسب این مهارت ها امکان ناپذیر خواهد بود. بنابراین اگر شما می خواهید که هر چه زودتر به این سود و موفقیت دست پیدا کنید، ما به شما شرکت در کلاس های آموزش تحلیل تکنیکال در مجتمع فنی میرداماد را پیشنهاد می کنیم.

دوره تحلیل تکنیکال در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد در کلاس تحلیل تکنیکال، صفر تا صد مطالب را به دانشجویان ارائه می دهد. طوری که افراد می توانند پس از پایان دوره، به راحتی سیگنال های خرید و فروش را تشخیص داده. و به یک تریدر حرفه ای تبدیل شوند. همچنین در دوره تحلیل تکنیکال، سرمایه گذاران مهارت کار با ابزار های تحلیل تکنیکال را به صورت کامل آموزش می بینند. لازم به ذکر است که در پایان دوره، به افراد مدرک دو زبانه و بین المللی مجتمع فنی ارائه داده می شود. 

انواع روش تحلیل تکنیکال
انواع روش تحلیل تکنیکال

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک دوره تحلیل تکنیکال مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲-مرداد-۱۴۰۰