آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

آموزش الفبای تحلیل تکنیکال

آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس در مجتمع فنی تهران (میرداماد): در میان حرفه های فراوانی که در جهان وجود دارد، می توان گفت که بازار بورس، به دلیل بازدهی و سوددهی بالا، از محبوبیت زیادی در میان افراد برخوردار است. در میان روش ها و تکنیک هایی که افراد برای سرمایه گذاری در بورس از آن ها استفاده می کنند، می توان گفت که تحلیل تکنیکال بسیار محبوب است. 

در هر صورت اگر بخواهید که در هر حرفه ای فعالیت کنید، باید با مفاهیم و الفبای آن، آشنا شوید. از این رو اگر قصد سرمایه گذاری در بورس را دارید، اولین قدم کسب دانش و آگاهی در این زمینه می باشد. همان طور که گفته شد، تکنیکال جزء مهم ترین دانش هایی است که هر سرمایه گذاری قبل از ورود به بورس، باید به آن آگاه باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس آشنا کنیم.(کلاس آنلاین تحلیل تکنیکال (دوره مجازی تکنیکال بورس))

آموزش الفبای تحلیل تکنیکال
آموزش الفبای تحلیل تکنیکال

معرفی تحلیل تکنیکال بورس

اصول تحلیل تکنیکال

تکنیکال، تحلیلی است که بر اساس بررسی حرکات قیمت از طریق نمودار انجام می شود. به طور کلی در تحلیل تکنیکال سه اصل وجود دارد. در اصل اول تکنیکالیست ها معتقدند که در تحلیل تکنیکال، قیمت روند مشخصی دارد. به این معنا که با بررسی روند قیمت، متوجه خواهیم شد که هیچ حرکت قیمت غیر قابل پیش بینی وجود نخواهد داشت. 

در اصل دوم، تحلیلگران معتقدند که همه چیز در قیمت نهفته است. به این معنا که می توان با استفاده از قیمت، همه اطلاعات مفید را به دست آورد. اصل سوم نیز بیان می کند که در تحلیل تکنیکال، تاریخ تکرار خواهد شد. این اصل بیان کننده این است که هر چقدر هم پیش برویم، همچنان اتفاقات تکرار خواهد شد و پیش‌ بینی حرکت‌ های بعدی قیمت بر اساس مسیر گذشته آن، خواهد بود. 

تحلیل تکنیکال چیست؟

بعد از بررسی اصل های مهم در تحلیل تکنیکال، حتما متوجه شده اید که در این تحلیل، قیمت حرف اول را می زند. پس ممکن است سوال پیش آید که قیمت هر سهم و روند آن را چگونه می توان بررسی و پیش بینی کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تکنیکال دارای ابزار و تکنیک هایی است که با استفاده از آن ها می توان روند قیمت را بررسی و پیش بینی کرد. مهم ترین آن ها در میان این ابزار ها و تکنیک ها، نمودار قیمت سهم می باشد. در ادامه شما را با چگونگی تحلیل نمودار در بورس(تحلیل نمودار سهام بورس) آشنا خواهیم کرد.

انواع نمودار های موجود در تحلیل تکنیکال

به طور کلی تحلیل تکنیکال شامل سه نمودار است که در تمامی آن ها محور عمودی، قیمت را نشان می دهد و محور افقی، نشان دهنده زمان می باشد. هر سه این نمودار ها را می توان تحلیل کرد اما باید گفت که روش های مختلفی برای تحلیل هر کدام از آن ها وجود دارد. در ادامه شما را با این سه نمودار تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم کرد. (تحلیل تکنیکال بورس به زبان ساده)

  • نمودار خطی 

می توان گفت که ساده ترین و آسان ترین نمودار موجود در تحلیل تکنیکال، نمودار خطی می باشد. نمودار خطی نشان دهنده قیمت باز و بسته شدن هر نماد است که با اتصال نقطه های تشکیل شده، می توان نوسان های بازار را به صورت خطی مشاهده کرد. بیشترین کاربرد نمودار خطی این است که با استفاده از نقطه های موجود در این نمودار، می توان قیمت یک نماد را تفسیر کرده و با دیگر نقاط قیمتی مقایسه کرد. 

  • نمودار میله‌ ای

نمودار میله ای نسبت به نمودار خطی جزئیات بیشتری دارد و می توان تحلیل های بیشتری را با استفاده از این نمودار انجام داد. در این نمودار علاوه بر قیمت باز و بسته شدن، پایین ترین و بالاترین قیمت را نیز نشان می دهد. 

  • نمودار شمعی

کارآمدترین و پرکاربرد ترین نمودار تحلیل تکنیکال، نمودار شمعی می باشد. همان طور که از نامش پیداست، اشکال موجود در این نمودار، به صورت شمع است که با استفاده از آن ها می توان حرکات قیمتی در هر سهم را تحلیل کرد. لازم به ذکر است که نمودار شمعی همانند نمودار میله ای، قیمت باز و بسته شدن و بالاترین و پایین ترین قیمت را نشان می دهد اما تفاوت مهمی که این دو نمودار با هم دارند، این است که نمودار شمعی به صورت گرافیکی است که در این صورت تحلیل را برای افراد آسان تر می کند. 

مزایا و معایب استفاده از تکنیکال در تحلیل سهم

مزایای تحلیل تکنیکال
  • اولین مزیت این تحلیل نسبت به دیگر تحلیل های بورسی، امکان آموزش آسان و ساده الفبای تحلیل تکنیکال می باشد. 
  • نمودار های موجود در تحلیل تکنیکال، می تواند راهنما مناسبی برای خرید و فروش باشد.
  • با آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس می توان وضعیت نسبی یک سهم را در مقایسه با کل بازار، متوجه شد. 
  • با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان واکنش قیمت سهم را قبل و بعد از اتفاقات، بررسی کرد. 
  • با تکنیکال می توان نوسانات قیمت در گذشته و حال را نیز بررسی کرد. 
  • آگاهی از حجم و مبلغ معاملات در گذشته سهم نیز از دیگر مزایای تحلیل تکنیکال می باشد. 
  • با استفاده از آموزش الفبای تحلیل تکنیکال می توان سیگنال خروج و ورود از سهم را دریافت کرده و نسبت به آن، معاملات مفیدی انجام داد.
  • با ابزار های تکنیکال می توان نقاط حمایت و مقاومت را به دست آورد. 
  • از تحلیل تکنیکال می توان برای انجام معامله در هر بازار مالی استفاده نمود. 
  • تحلیل تکنیکال نیاز به هزینه و زمان کمی دارد. 
  • و …..
معایب تحلیل تکنیکال

تکنیکال تحلیلی است که تعصبات شخصی و علایق و سلایق افراد می تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد. 

در تحلیل تکنیکال، تفاسیر و تحلیل های مختلفی وجود دارد. چرا که در بسیاری از اوقات، نگاه دو تحلیلگر در یک نمودار متفاوت خواهد بود.

ممکن است جواب نهایی در این تحلیل درست نباشد. چرا که این تکنیک از یک سری قوانین پیروی می کند که همیشه این قوانین صدق نمی کند.

برای تحلیل عرضه های اولیه و کالا های جدید، نمی توان از تحلیل تکنیکال استفاده کرد. چرا که این عرضه ها و کالا ها فاقد اطلاعات قدیمی می باشند.

در تحلیل تکنیکال نمی توان ارزش ذاتی را محاسبه کرد. از این رو ریسک سرمایه گذاری در بورس (مار و پله پر ریسک سرمایه گذاری در بورس) افزایش خواهد یافت. 

آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار بورس را دارند و می خواهند که یک سرمایه گذاری موفقی را در پیش داشته باشند، باید نسبت به این بازار آگاهی و دانش کسب کنند. پس کسب اطلاعات، یک سرمایه گذار باید بتواند مهارت های تحلیلی را به دست آورد. بنابراین اگر شما قصد دارید به یک تریدر حرفه ای تبدیل شوید، آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس از ضرورت های ورود به بازار بورس می باشد. 

آموزش الفبای تحلیل تکنیکال، مهارتی است که یادگیری آن، نیازمند شرکت در دوره تحلیل تکنیکال می باشد. تمامی علاقه مندان می توانند با شرکت در دوره آموزش الفبای تحلیل تکنیکال در مجتمع فنی تهران (میرداماد)، از سطح مقدماتی تا پیشرفته این تحلیل را آموزش دیده و مهارت های لازم را برای انجام خرید و فروش و تحلیل سهم ها به دست آورند.

آموزش الفبای تحلیل تکنیکال
آموزش الفبای تحلیل تکنیکال

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش الفبای تحلیل تکنیکال

مدرک آموزش الفبای تحلیل تکنیکال مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۳-بهمن-۱۴۰۲