آموزش طراحی لباس عروس و لباس شب

آموزش تخصصی طراحی لباس عروس و لباس شب

آموزش طراحی لباس عروس و لباس شب(رشته طراحی لباس عروس)

آموزش طراحی لباس عروس و لباس شب(رشته طراحی لباس عروس): لباس عروس و لباس شب جزء آن دسته از لباس هایی هستند که برای خانم ها بسیار اهمیت دارند. چرا که همه خانم ها علاقه مندند در شب عروسی و یا مجالس خاص خود بهترین باشند. ممکن است این فکر، که خود لباس عروستان را طراحی کنید نیز به ذهن بسیاری از شما خطور کرده باشد. 

از این رو حرفه طراحی لباس عروس و لباس شب امروزه به یکی از مشاغل تخصصی و پر درآمد تبدیل شده است که در عین سخت بودن، لذت بخش نیز می باشد. اما توجه کنید برای ورود به این حرفه فرد باید دارای ذوق، سلیقه و خلاقیت باشد. سپس با شرکت در کلاس های آموزش تخصصی طراحی لباس عروس و لباس شب میتوانید با تمام تکنیک ها و اصول آن آشنا شوید و به عنوان یک فرد حرفه ای اقدام به اینکار نمایید.

آموزش تخصصی طراحی لباس عروس و لباس شب
آموزش تخصصی طراحی لباس عروس و لباس شب

طراحی لباس عروس و لباس شب

همانطور که در بالا بیان کردیم یکی از زیر شاخه های رشته طراحی لباس، طراحی لباس شب و لباس عروس می باشد که نسبت به سایر شاخه های این رشته پر اهمیت تر و دشوارتر می باشد. طراحان این حرفه باید از دنیای مد و لباس در هر زمان آگاهی داشته باشند و طراحی های خود را با توجه به آن انجام دهند. داشتن خلاقیت برای یک طراح لباس از شرایط اصلی است. چرا که طراح لباس بر اساس خلاقیت، رعایت نکات و اصول و توجه به ترند های روز دنیا میتواند لباس هایی جذاب و خاص که دارای طرح و رنگ های ویژه ای هستند طراحی کنند.

اهمیت طراحی لباس عروس و لباس شب در این است، که این لباس ها در مجالس و مهمانی های خاص استفاده میشود. بنابراین هرکس به دنبال بهترین و زیباترین مدل ها می باشد و این امر برای خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه نکاتی که در طراحی لباس عروس و لباس شب به شما کمک میکند را بیان میکنیم.(آموزش طراحی لباس عروس)

چگونه میتوان طراح لباس عروس و لباس شب شد؟؟

ابتدا لازم است بدانید برای ورود به این حرفه داشتن علاقه مهم ترین شرط است. حال سوالی که در ذهن علاقه مندان ایجاد می شود این است که چگونه میتوانم طراح لباس شوم؟ در ادامه نکاتی را بیان میکنیم که به شما در تبدیل شدن به یک طراح لباس عروس  و لباس شب حرفه ای کمک میکند:(آموزش طراحی لباس عروس)

  • مطالعه و کسب شناخت در رابطه با تاریخچه مد و لباس

مطالعه در رابطه با تاریخچه مد و داشتن آگاهی لازم در این زمینه به شما کمک میکند با اصول طراحی مد از گذشته تا کنون آشنا شوید و تغییرات آن را بشناسید. با آشنایی با روند تغییرات میتوانید نیازها و سلایق جوامع را بهتر درک کنید.

  • یادگیری تکنیک ها و اصول طراحی(رشته طراحی لباس عروس)

فراموش نکنید برای طراحی لباس، داشتن مهارت نقاشی و طراحی ضرورت دارد. شما باید تکنیک های طراحی را بشناسید تا بتوانید ایده های ذهنی خود را روی کاغذ به نمایش بگذارید.

  • آموزش اصول و تکنیک های خیاطی و داشتن شناخت کافی در رابطه با الگوهای موجود(رشته طراحی لباس عروس)

بی شک برای طراح لباس حرفه ای شدن یادگیری اصول خیاطی و شناخت الگوهای مختلف لباس ضرورت دارد. البته طراحان لباس در بسیاری از موارد خیاطی رو خود انجام نمیدهند و تنها بر کار خیاط نظارت دارند. اما یادگیری حدودی هنر خیاطی و آشنایی با الگوها در این هنر لازم است.

  • در رابطه با تغییرات دنیای مد شناخت کافی را به دست آورید.

برای طراحی لباس حرفه ای باید در هر لحظه از دنیای مد آگاهی داشته باشید، تغییرات آن را بشناسید و با توجه به این تغییرات نیاز و سلایق جوامع را تشخیص دهید.(آموزش طراحی لباس عروس)

  • نرم افزارهای مختلف موجود در این حرفه را بشناسید.

همانند سایر رشته ها، طراحی لباس نیز حرفه ای است که تکونولوژی بر آن اثر داشته و از این رو نرم افزارهای مختلفی برای انجام هرچه راحت تر طراحی ها روی کار آمده است. پس سعی کنید با این نرم افزارها آشنا شوید و انواع آن را بشناسید. از جمله این نرم افزار ها میتوان به فتوشاپ و ایلاستریتور اشاره کرد.

  • طراحان لباس حرفه ای را بشناسید.

یکی از عواملی که به شما در طراحی لباس کمک میکند شناخت طراحان بزرگ و الهام گرفتن از ایده ها و طرح های آنان می باشد. توجه کنید این امر به معنی تقلید از آثار آن ها نمی باشد.

  • با انواع جنس و طرح پارچه ها آشنا باشید.

مسلما طراحان لباس باید شناخت کافی از جنس و بافت پارچه ها داشته باشند. چرا که طرح  و مدل های مختلف به پارچه هایی با جنس های مخصوص به خود نیاز دارند. بنابراین داشتن شناخت از انواع پارچه و کاربردهای آن از دیگر مهارت هایی است که در تبدیل شدن به طراح لباس حرفه ای به شما کمک میکند.

  • داشتن شناخت کافی از انواع مدل های لباس عروس(رشته طراحی لباس عروس)

امروزه شاهد تنوع بی نظیر مدل های لباس عروس و لباس شب هستید. بنابراین باید با انواع مدل ها و طرح های لباس عروس آشنا باشید. سپس با توجه به ویژگی های ظاهری مشتری لباس عروس متناسب با قد و اندام او طراحی کنید. در انتخاب پارچه نیز توجه به ویژگی های فرد را فراموش نکنید. 

بازار کار طراحی لباس عروس و لباس شب

میتوان گفت طراحی لباس عروس و لباس شب به یکی از پر درآمدترین مشاغل در دنیا تبدیل شده است. به طوری که میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی و آموزش اصولی طراحی لباس شب و لباس عروس به سرعت کار خود را آغار کنید. البته در کنار یادگیری اصول طراحی باید از مهارت های فروش و بازاریابی نیز آگاه باشید تا بتوانید مشتریان را به خود جذب کنید. با یادگیری این حرفه میتوانید در تولیدی ها، مزون ها و … شروع به کار کنید یا خود به طور مستقل فعالیت نمایید.(آموزش طراحی لباس عروس)

"آموزش

آموزش طراحی لباس عروس و لباس شب

همانطور که بیان کردیم این حرفه در دنیای امروز از محبوبیت بسیاری برخوردار است. از این رو علاقه مندان به دنبال راه هایی برای یادگیری و ورود به حرفه طراحی لباس عروس و لباس شب می باشند. توصیه میکنیم برای یادگیری تخصصی این حرفه در دوره های آموزش تخصصی طراحی لباس عروس و لباس شب در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کنید و مهارت های مورد نیاز در این زمینه را به دست آورید. با شرکت در این دوره ها میتوانید کلیه مهارت های لازم را به دست آورید و به عنوان یک فرد حرفه ای وارد بازار کار شوید.(رشته طراحی لباس عروس)

دوره های آموزشی دپارتمان مد و پوشاک در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد (رشته طراحی لباس عروس)

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک کلاس طراحی لباس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۵-دی-۱۴۰۲