آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی

آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی

آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی: امروزه طراحی داخلی را میتوان یکی از جذاب ترین رشته های دانشگاهی دانست که طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. علاوه بر آن در دنیای امروز چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر نیز منجر به اهمیت و بازار کار گسترده طراحان داخلی گردید. فعالیت در این حرفه نیاز به گذراندن تحصیلات دانشگاهی و یا شرکت در دوره های آموزشی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی بپردازیم.

آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی
آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی

طراحی داخلی چیست؟

ابتدا به بیان توضیح مختصری از طراحی داخلی میپردازیم تا علاقه مندان آشنایی نسبی با آن پیدا کنند. همانطور که میدانید فراهم آوردن آرامش و راحتی در هر محیطی برای ساکنان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این موضوع  میتوان طراحی دکوراسیون داخلی را امری ضروری و انکار ناپذیر در دنیای امروز دانست. اهمیت طراحی داخلی به مدت ها قبل بر میگردد به طوری که غارنشینان نیز در تلاش بودند با نقاشی و ایجاد طرح های خاص روی در و دیوار غارها محیط زندگی خود را تغییر دهند و حالت زیبایی به آن ببخشند.

با گذشت زمان همانند سایر حرفه ها، طراحی داخلی نیز دستخوش تغییرات بسیاری شد و پیشرفت های مختلفی در این رشته روی کار آمد. در گذشته  طراحی های داخلی دارای چارچوب و نظم خاصی بودند و در بیشتر آن ها از اشکال منظم، چند ضلعی، بیضی و … استفاده میشد اما در دنیای امروز این امر دچار تغییراتی شد، به این صورت که کمتر از قرینه سازی در آن استفاده می شود، سبک دکوراسیون مدرن جایگزین سبک کلاسیک شد و …

طراحی داخلی یکی از قسمت های مهم رشته معماری می باشد که افراد بسیاری به آن علاقه مند بوده و سعی میکنند با شرکت در دوره های آموزشی با اصول و قواعد آن آشنا شوند. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از مراکزی است که به صورت تخصصی به آموزش این امر پرداخته و صفر تا صد موارد موجود در این رشته را به شما آموزش میدهد.

طراح داخلی کیست؟

طراح داخلی شخصی است که تخصص های لازم در این زمینه را گذرانده است و بنابراین وظایف متفاوتی را در این حرفه بر عهده دارند. از جمله وظایف طراحان داخلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه ریزی
  • تحقیق
  • هماهنگی
  • مدیریت پروژه
  • تولید برخی از لوازم مورد نیاز
  • طراحی
  • بازرسی
  • نظارت بر روند انجام پروژه و کیفیت انجام آن
  • ارتباط با مشتریان

انواع سبک ها و عناصر تاثیرگذار در اجرای پروژه های طراحی داخلی

انواع سبک های طراحی داخلی

برای طراحی دکوراسیون داخلی امروزه سبک های مختلفی روی کار آمده است. آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی اولین قدم برای اجرای صحیح پروژه های طراحی می باشد. در ادامه تعدادی از این سبک ها را به شما معرفی میکنیم:

سبک مدرن
  • سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی در دنیای امروز می باشد که به سادگی معروف است.  معمولا محیط هایی که سبک مدرن در آن اجرا می شود دارای رنگ های ساده و ظاهری منظم هستند. بیشتر اجزا و وسایل موجود در این محیط از جنس استیل و شیشه ای می باشند. از ویژگی های بارز سبک مدرن میتوان به صاف، صیقلی و براق بودن اجزای موجود در آن اشاره کرد.
سبک مینیمال
  • در سبک مینیمال معمولا از پالت های رنگی استفاده میشود و بر خلاف سبک مدرن هیچگونه اجزای براقی در آن به چشم نمیخورد. یکی از پر استفاده ترین رنگ های این سبک سفید است. به بیان دیگر میتوان سبک مینیمال را سبکی ساده دانست که هیچگونه عناصر اضافی در آن وجود نخواهد داشت.(آموزش طراحی داخلی)
سبک امروزی
  • بسیاری تصور میکنند سبک امروزی و سبک مدرن یکی هستند اما بهتر است بدانید این تصور کاملا اشتباه می باشد. آغاز سبک مدرن به اوایل قرن بیست برمیگردد و بر خلاف سبک امروزی چیدمان راحتی در آن وجود ندارد. سبک امروزی انعطاف پذیری بیشتری دارد. در محیط هایی با سبک امروزی احساس صمیمیت و راحتی بسیاریی بین افراد وجود دارد.
سبک فرانسوی
  • سبک فرانسوی از دیگر سبک های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد که از رنگ های گرم و ملایم در آن استفاده می شود. عناصر تزیینی مورد استفاده در این سبک ظروف چینی و ضخیم می باشد.
سبک صنعتی
  • در سبک دکوراسیون صنعتی  بیشتر از آجر و یا چوب استفاده میشود از این رو شاهد استفاده از آن در کارخانه ها و مراکز صنعتی هستیم. روی کار آمدن این سبک به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی برمیگردد.
سبک اسکاندیوی
  • تمامی عناصر و اجزای مورد استفاده در سبک اسکاندیوی از عناصر هنری الهام گرفته اند. از جهاتی میتوان سبک مینیمال و سبک اسکاندیوی را به هم شبیه دانست.

عناصر مورد استفاده در پروژه های طراحی داخلی

بهتر است بدانید اجرا طراحی داخلی تنها به چگونگی چیدمان اجزا و اثاثیه محدود نمی شود و عوامل مختلفی در آن تاثیر گذار است . عناصر تاثیرگذار در طراحی داخلی عبارت است از:(آموزش طراحی داخلی)

آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی
آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی

آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی

حال به بررسی عنوان مقاله یعنی آموزش و اجرای پروژه های طراحی داخلی میپردازیم. در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر شما را با طراحی داخلی و عناصر تاثیر گذار در اجرای پروژه های آن آشنا کنیم. اما بهتر است بدانید مطالب موجود در رابطه با این رشته به اندازه ای است که در قالب چند خط و یک مقاله نمیتوان به توصیف آن پرداخت و لازم است در دوره های آموزشی مرتبط با آن شرکت کنید.

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از بهترین مراکزی است که به طور کاملا تخصصی به آموزش دکوراسیون داخلی و چگونگی اجرای پروژه های آن پرداخته است. با شرکت در این دوره ها میتوانید به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی حرفه ای وارد بازار کار شوید.

دوره های دپارتمان معماری مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره طراحی داخلی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۷-بهمن-۱۴۰۲