نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix)

نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش 0 تا 100 نرم افزار Matrix)

نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix): نرم افزار ماتریکس نرم افزاری کاربردی برای طراحی سه بعدی طلا و جواهر می باشد. جدا از دانش و آگاهی سنتی کاران این صنف. این نرم افزار قدرت نمایش یک طراحی جواهر را به صورت سه بعدی دارد. به طوری که از جهت سایز و اندازه و استاندارد حضور یک طراحی کامل بوده و تماماً طراح می تواند طراحی خود را از زوایای مختلف با دقت کامل رصد کرده و بعد آن را به اجرا برساند.

در برنامه ماتریکس می‌ توانید طراحی را از صفر آغاز کنید. به همین دلیل برای ساخت جواهرات سفارشی بسیار مناسب است و جواهر نهایی آن کاملاً منحصر به ‌فرد و خاص است. یک طلاساز باید بتواند عیار طلا را تشخیص دهد و روش های تشخیص طلای اصل از بدل را بداند و انواع رنگ طلا را بشناسد. در ادامه این مقاله به توضیحاتی کامل درباره نرم افزار ماتریکس چیست؟ و همچنین، معرفی دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد پرداخته می شود.

نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش 0 تا 100 نرم افزار Matrix)
نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix)

ویژگی های نرم افزار ماتریکس چیست؟

  • نرم افزار ماتریکس قابلیت طراحی انواع قطعات ظریف با جزییات دقیق را دارد و از عهده طراحی های پیچیده هم بر می آید.
  • در این نرم افزار طرح هایی از جواهرات ، فرم های انگشتر و زنجیرهای کار شده به صورت آماده و با امکان ویرایش وجود دارد که کاربر می تواند از آن ها بعنوان پایه کار استفاده کند و با تغییر سایز و پوسته به طرح مورد نظر خود برسد.
  • در طراحی با نرم افزار ماتریکس امکان چیدمان قطعات سنگ روی انگشتر و سطوح دیگر وجود دارد.
  • یکی از ویژگی های مهم این نرم افزار نوار ابزار پیشرفته آن می باشد. نوار ابزار کارآمد ماتریکس بهترین امکانات را برای کاربر در طراحی جواهرات در نظر گرفته است به گونه ای که کار با نرم افزار برای همه افراد به سادگی امکان پذیر است.
  • در ماتریکس دستورات ترکیبی ساده ای مانند گرفتن Isocurve هایی به صورت زاویه دار از روی سطوح معمولی به سادگی میسر شده و History قوی تر برای دستورات اختصاصی برای طراحی جواهرات ایجاد شده است.
  • برخی دیگر از ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار طراحی جواهرات ماتریکس عبارت است از امکان ویرایش مختصر ، ابزارهای انتخاب و تغییر سایز انگشتر، چک کردن کیفیت ساخت پوسته ها، تخمین وزن، چیدمان قطعات و انواع سنگ ها روی سطوح و یا در زوایای مختلف .
  • نرم افزار Matrix مجهز به سیستمی برای چیدمان برلیان روی جواهرات پایه ای به صورت اتوماتیک است و ابزارهای بخش Art بیشتر برای طراحی بافت ها و نقش برجسته ها کاربرد دارد.
  • , ….

ارتباط برنامه ماتریکس با اتوکد  

در نرم افزار اتوکد و پلاگین که منحصرا مربوط به شرکت اتودکس Auto desk می باشد. در نرم افزار ماتریکس موجود و توجه بسیار زیادی را برای فعالان این طراحی جلب کرده است. با برنامه ماتریکس طراحی از جواهرات، فرم های انگشتر، زنجیر، طراحی و ویرایش شده است. استفاده و دارا بودن وکتور های تخصصی با استفاده و تغییرات سایز و پوسته و توانایی طراحی در این نرم افزار برای طراحان بسیار میسر می باشد. کارایی این نرم افزار حتی تخمین وزن، چیدمان قطعات و انواع سنگ ها روی سطوح قابلیت این سیستم می باشد. (آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix)

با برنامه ماتریکس می توانیم تصاویر بسیار دقیق از مدل های جواهر با کیفیت و بافتی طبیعی ارائه دهیم. کاربران برنامه ماتریکس، طراحان جواهر و … می باشند. در کنار این نرم افزار با استفاده از CAD سه بعدی با چند کلیک ساده رندر های واقع گرایانه و با استفاده از وی ری می توانیم داشته باشیم.

تکینک های مختلف با نرم افزار Matrix

تکنیک های مختلف و با استفاده از این برنامه ماتریکس بسیار ممکن می باشد. خلق و هنر آفرینی در این حیطه به واسطه نرم افزار ماتریکس با دقت بالا در حوزه این کار بسیار مهم می باشد. در واقع میل های واقع گرایانه از جواهر و آرشیو کاملی از دانستن عکس، سنگ های قیمتی و انواع جواهرات می تواند یک طراحی جواهر را کامل تر بکند. یک طراحی از صفر تا صد یک طراحی را آغاز کرده و برای سفارش و ساخت تا مرحله آخر و مرحله تکمیل می تواند کاری منحصر به فرد را ارائه دهد.

تبدیل تصاویر خطی به مدل های سه بعدی در Matrix

نقاشی ها و تصاویر خطی مانند لوگو، نشان های خانوادگی. متن یا اعداد، شخصیت های کارتونی و حتی طرح های ابتدایی را می توان خیلی راحت و سریع در برنامه ماتریکس با استفاده از انواع طرح های فوق العاده به مدل های سه بعدی تبدیل کرد. بر اساس مهارتتان، تصویر خطی و الزامات مدل می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید یا آنها را ترکیب نمایید.

بررسی سه روش برای تبدیل تصاویر خطی به مدل های سه بعدی در برنامه ماتریکس:

  • از بین بردن منحنی های بسته برای ایجاد یک طرح صاف است که می تواند به عنوان یک تاثیر حکاکی و ژرف نگاری بکار رود.
  • ایجاد منحنی های بسته در Matrix Art تا اشکال متعددی در تصاویر خطی پدیدار شود و مدل روزنه ای تصویر بدست آید،
  • مدل سازی سطحی با استفاده از انواع دستورات منوی Surface تا مدل حقیقی سه بعدی ایجاد شود.

هر کدام از این روش ها مزایای خاص خود را دارند و ممکن است در ابتدای کار برای فرد مشکل باشد.

طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر

طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر. به عنوان یک تخصص و مهارت بسیار مهم در زمینه طراحی و تولید زیور آلات می باشد. به عبارتی در طراحی دستی ما ایده هایی که در ذهن خودمان داریم. را روی کاغذ می آوریم اگر نیاز به تغییراتی داشت آن ها را اعمال می کنیم و سپس نسبت به ساخت آن ها اقدام می کنیم. طراحی دستی طلا باعث شکوفایی استعدادها، ایده ها و خلاقیت های هنری می شود.

در طراحی دستی طلا و جواهر شما می توانید به طراحی جواهراتی مانند گردنبند، گوشواره و دستبد بپردازید. در ابتدا طراحی زیور آلات به صورت دستی انجام می شود. طراح باید این توانایی را کسب کند که نقوش و شکل اصلی جواهر را بتواند ترسیم کند. تمامی شرکت های جهان که همه روزه محصولات و زیور آلات خود را به بازار عرضه می کنند در ابتدا طراحان آن ها، به صورت دستی طراحی را انجام می دهند.

آموزش دوره طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

آموزش طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر یکی از دوره های آموزشی پر طرفدار آموزشگاه طلا سازی طلا فنون می باشد. دوره طراحی دستی طلا و جواهر دارای بازار کار خوبی می باشد و شما می توانید با کسب مهارت در این دوره به کسب درآمد برای خود بپردازید.

برگزاری دوره ی طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر

دوره ی طراحی دستی طلا و جواهر به صورت عملی و تئوری برگزار می شود که در آن سرفصل ها و عنوان های زیر تدریس می گردد .

  • اصول و مبانی طراحی دستی طلا و جواهر
  • شناخت و پرورش دادن ایده و انتقال آن به روی کاغذ
  • اسکچ و اتود زنی
  • سه نما و پرسپکتیو (نرم افزار ماتریکس چیست؟)
  • انتخاب کردن ایده ی بهتر و ارگونومی کردن آن
  • سایه گذاری
  • راندو و رنگ گذاری
  • نحوه ی ارائه کار
نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش 0 تا 100 نرم افزار Matrix)
نرم افزار ماتریکس چیست؟ (آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix)

دوره های دپارتمان گوهرشناسی و طلا و جواهر در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره نرم افزار ماتریکس چیست؟

مدرک دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار Matrix مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد.

maryam bagheri ۳۰-دی-۱۴۰۲