کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی (دوره مجازی مدیریت سبد سهام)

کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی (دوره مجازی مدیریت سبد سهام)

کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی (دوره مجازی مدیریت سبد سهام): به مجموعه سهام های خریداری شده توسط سرمایه گذار، پرتفوی گفته می شود. در واقع پرتفوی یک ترکیب درست و اصولی از سهام و دارایی هایی است که یک فرد سرمایه گذار در بازار بورس آن ها را خریداری کرده است. حال منظور از مدیریت پرتفوی یا همان مدیریت سبد سهام، این است که یک سرمایه گذار باید سرمایه خود را بین چندین دارایی مالی تقسیم کرده تا به این صورت بتواند ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهد. در واقع هدف اصلی در مدیریت پرتفوی، به حداقل رساندن ریسک سرمایه می باشد. به طور کلی یک پرتفوی از چندین مرحله تشکیل می شود. که این مراحل شامل:

تعیین سیاست و استراتژی سرمایه‌ گذاری 
  • منظور از تعیین سیاست این است که یک سرمایه گذار باید بداند که تا چه میزان می تواند ریسک را متحمل شود؟ میزان بازده مورد انتظارش چقدر است؟ و …. (کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی)
تجزیه‌ و تحلیل اوراق بهادار 
  • پس از تعیین استراتژی، یک سرمایه گذار باید بداند سبد سهام از چه سهم‌ هایی و با چه ترکیبی تشکیل شود؟
تشکیل سبد سرمایه‌ گذاری 
  • منظور از تشکیل سبد سهام این است که سرمایه گذار باید بداند که قصد دارد چقدر از سرمایه خود را وارد بازار سهام کند؟ و یا میزانی که در بانک سپرده‌ گذاری می کند چه‌ قدر باشد؟ چه میزان از سرمایه را به خرید طلا و ارز اختصاص می دهد؟ و …
تجدید نظر در سبد سرمایه‌ گذاری (دوره مجازی مدیریت سبد سهام)
  • تجدید نظر در سبد سرمایه گذاری به این منظور است که آیا با توجه به سبد سهام تشکیل شده، سرمایه گذار به اهداف مورد نظر سرمایه‌ گذاری خود نزدیک شده است یا خیر؟
ارزیابی عملکرد سبد سرمایه‌ گذاری
  • ارزیابی به این معناست که در دوره‌ های مختلف، عملکرد مدیریت پرتفوی چگونه است؟ (دوره غیر حضوری مدیریت پرتفوی)
کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی
کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی

آشنایی با انواع استراتژی مدیریت سبد سهام

استراتژی منفعل

در این نوع استراتژی به دلیل عدم توانایی پیش بینی روند آینده بازار یا عملکرد قیمت سهام، هدف اصلی نزدیک کردن بازده پرتفوی به بازده شاخص می باشد. در واقع در استراتژی منفعل نوع مدیریت بر اساس خرید و نگهداری می باشد. به این صورت که سهامدار بر اساس معیار هایی چندین سهم را خریداری کرده و تا پایان دوره سرمایه‌ گذاری، آن ها را حفظ می کند. بنابراین در استراتژی منفعل هیچ‌ گونه فعالیت خرید و فروشی پس از ایجاد پرتفوی وجود ندارد. (کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی)

استراتژی فعال

استراتژی فعال برای هماهنگی با پیش بینی های کوتاه مدت و یا میان مدت بازار و سهم مورد استفاده قرار می گیرد. به این منظور که در استراتژی فعال مدیر پرتفوی در حال خرید و فروش سهم است تا در این صورت بتواند بازدهی بیش از بازدهی شاخص بازار کسب کند. لازم است بدانید که به طور کلی مدیریت پورتفوی به صورت فعال شامل سه نوع استراتژی می باشد. که این سه استراتژی شامل: (دوره مجازی مدیریت سبد سهام)

  • استراتژی سنجش موقعیت بازار: همان طور که از نامش پیداست، در این نوع استراتژی سهامدار با سنجش موقعیت بازار استراتژی خود را تعیین می کند. به این منظور که سرمایه گذار با پیش بینی آینده بازار، حجم سرمایه گذاری را بین اوراق بهادار تغییر می دهد. 
  • استراتژی گلچین سهام: در استراتژی گلچین سهام، سرمایه گذار وزن سهام زیر قیمت را در پرتفوی افزایش و وزن سهام بالای قیمت را کاهش می دهد. در واقع با این نوع استراتژی ریسک پرتفوی متنوع می شود و انتخاب سهم بر دیگر سهام ها تاثیر خواهد گذاشت. 
  • استراتژی تمرکز بخش: استراتژی تمرکز بخش شباهت بسیاری با استراتژی گلچین سهام دراد. با این تفاوت که واحد مورد نظر به‌ جای سهام، صنعت است.

چه معیار هایی در انتخاب استراتژی تاثیر گذار است؟

سطح تحمل ریسک پرتفوی
  • معیاری که در انتخاب استراتژی باید به آن توجه ویژه ای داشت، سطح تحمل ریسک سرمایه گذار می باشد. در واقع هر چه سرمایه گذاری تحمل ریسکش بالاتر رود، می توان از استراتژی منفعل به سمت استراتژی فعال حرکت کرد. 
شرایط حاکم در بازار و نوع بازار
  • از دیگر فاکتور های تاثیر گذار بر روی استراتژی، شرایط بازار می باشد. به طور مثال یک مدیر پرتفوی در شرایطی که بازار در وضعیت مطلوبی است، از استراتژی فعال و در شرایط نزولی و رکودی بازار از استراتژی منفعل استفاده می کند. (دوره مجازی مدیریت سبد سهام)
 سطح کارایی بازار
  • به عبارتی اگر یک بازار از کارایی بالایی برخوردار باشد، مدیر پرتفوی از استراتژی منفعل استفاده می کند. و در مقابل در بازار های غیر کارا و یا بازار هایی با کارایی کم، مدیران به سمت استراتژی فعال حرکت خواهند کرد. (آموزش غیر حضوری مدیریت پرتفوی)
نگاه و ویژگی شخصیتی 
  • در واقع رفتار و ویژگی های شخصیتی، می تواند تعیین کننده نوع استراتژی باشد. 
انتظار و توقع سرمایه‌ گذار (کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی)
  • به طور کلی سهامداران محافظه کار معمولا از استراتژی منفعل استفاده می کنند و سهام دارانی که انتظار سود بیش‌ تری دارند از استراتژی فعال استفاده می‌ کنند.

کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری آموزش مدیریت پرتفوی. این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری این مهارت ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. در این صورت هنرجو می تواند در محیط خانه در کلاس های مجازی این دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره مجازی مدیریت سبد سهام (کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی( را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره مجازی مدیریت سبد سهام

مدرک کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری مدیریت پرتفوی)

کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی
کلاس آنلاین مدیریت پرتفوی
رضا شریفی ۲۳-بهمن-۱۴۰۲