چگونه از محصولات به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا)

چگونه از محصولات خود به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا)

چگونه از محصولات به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا): در مواردی مانند فروش اینترنتی محصولات، نیازی به داشتن ویترین فروشگاه، فروشنده حرفه ای و .. نمی باشد. اما در عوض نیاز به یک عکاس حرفه ای برای عکس برداری از محصولات به شدت احساس می شود. چرا که در این مواقع عکس ها ممکن است میلیون ها تومان ارزش داشته باشند.

ممکن است بسیاری از فروشگاه های کوچک تصور کنند نمیتوانند خودشان از محصولات عکس برداری نمایند و برای عکاسی حتما باید تجهیزات گران قیمت داشته باشند. اما بهتر است بدانید این تصوری اشتباه است و شما قادر به گرفتن عکس های خوب و با کیفیت به وسیله تجهیزات ناچیز و ارزان هستید. به عبارتی هنر عکاسی نیازمند داشتن ذوق و خلاقیت هنری بالا می باشد نه استفاده از تجهیزات گران قیمت.

چگونه از محصولات خود به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا)
چگونه از محصولات خود به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا)

وسایل مورد نیاز برای عکس برداری از محصولات

جالب است بدانید برای عکس برداری از محصولات نیاز به وسایل و تجهیزات حرفه ای و گران قیمت نمی باشد. به عبارتی شما حتی می توانید از تلفن همراه خود نیز برای عکاسی از محصولات استفاده کنید. از دیگر ابزاراتی که برای عکاسی از محصولات مورد استفاده قرار میگیرد .شامل پایه عکاسی، ابزار های نور پردازی و …. می باشد.

به عنوان پایه های عکاسی، می توان از انواع سه پایه های دوربین و انواع نگهدارنده های موبایل استفاده نمود. و برای نور پردازی می توان از نور طبیعی خورشید، نور چراغ مطالعه، لامپ های سیار و .. نیز استفاده کرد. سعی کنید برای عکس برداری از محصولات خود از یک پارچه یا کاغذ سفید به عنوان پس زمینه استفاده نمایید.

نکات کاربردی عکس برداری از محصولات

هر شخصی می تواند با رعایت و توجه به یک سری نکات عکس برداری از محصولات را به خوبی انجام دهد. در این مقاله چند نکته کاربردی در رابطه با عکس برداری از محصولات برای شما بیان میکنیم. این موارد عبارتند از: (عکاسی خلاقانه از کالا)

نورپردازی مناسب

یکی از موارد پر اهمیت برای عکس برداری در هر محیطی نورپردازی مناسب می باشد. به عبارتی میتوان نکته مهم در عکاسی را پیدا کردن نور کافی و مناسب بر حسب شرایط دانست. بهتر است بدانید دو نوع اصلی از نورپردازی وجود دارد. که اینگونه بیان می شود:

نور ملایم: 

  • نور پردازی ملایم در واقع یک نور ظریف و هاله مانند می باشد به گونه ای که زاویه های مختلف سوژه مدنظر را روشن میکند. در این نوع نورپردازی سایه های اضافه حذف می شوند. (در زمان عکس برداری از اجسام سه بعدی حذف سایه های اضافی را مورد توجه قرار دهید.)

نور شدید:

  • در نورپردازی شدید سایه های ایجاد شده باعث ایجاد لبه های تیزتر و نمایش جزییات دقیق تر از سوژه عکاسی می شود. این حالت درست مانند زمانی است که در زیر نور مستقیم خورشید عکس برداری را انجام می دهید.

اما بهتر است بدانید برای عکاسی از محصولات استفاده از نور ملایم توصیه می شود. اگر شما قصد دارید از نور طبیعی به طور مثال خورشید برای عکس برداری استفاده نمایید توجه کنید که در اشعه مستقیم آن عکس برداری نکنید و یا از پراکنده ساز استفاده کنید، یا اگر میخواهید از پنجره یا لامپ به عنوان منبع نوری استفاده نمایید، سعی کنید روی آن را بپوشانید تا نور ملایمی داشته باشید و ..

زوایای مختلف را بشناسید

برای عکس برداری از محصولات سه نوع زاویه اصلی وجود دارد. که به این صورت است:

زاویه صفر درجه: (هم سطح با میز) زاویه صفر درجه برای عکس بردای از محصولاتی که به صورت ایستاده قرار دارند، گزینه مناسبی است. مانند: بطری، قوطی، ظروف شیشه ای و …

زاویه ۴۵ درجه: (ایستاده) این زاویه بیشتر برای تاکید ابعاد مختلف یک جسم مورد استفاده قرار میگیرد. و برای محصولات مختلفی از جمله: اسباب بازی ها، وسایل دکوری، وسایل برقی و … مناسب است.

زاویه۹۰ درجه: (از بالا به پایین) از این زاویه برای عکس برداری از محصولاتی که ایستاده نیستند، استفاده میکنند. مانند: کفش، لباس، لوازم آشپزخانه و …

توصیه می شود در زمان عکس برداری از محصولات در زاویه های مختلف عکس های متفاوتی تهیه کرده و در اختیار مشتری قرار دهید. این کار باعث می شود تا مشتری نسبت به اندازه و ابعاد مختلف محصول اطلاعات بیشتری به دست آورد. همچنین شما میتوانید علاوه بر گرفتن عکس اقدام به تهیه یک فیلم کوتاه نمایید تا محصول مورد نظر را به صورتی عملی شان دهید.

از گزینه بزرگنمایی استفاده کنید

عکاسی از محصولات در حالت بزرگنمایی این امکان را برای شما فراهم می کند تا از محصولات با فاصله کم و از نزدیک عکس برداری نمایید. برای عکس برداری از محصولات کوچک مانند: جواهرات، غذا یا لوازم آرایش بیشتر از این روش استفاده می شود. تمامی دوربین ها و گوشی های هوشمند موجود در بازار از این قابلیت برخوردارند. بنابراین تفاوتی ندارد با چه وسیله ای عکس برداری را انجام می دهید.(عکاسی خلاقانه از کالا)

انتخاب تصویر زمینه مناسب

یکی از مواردی که در زمان عکس برداری از محصولات باید مورد توجه قرار دهید، انتخاب پس زمینه مناسب می باشد. بهتر است از پس زمینه تمیز و سفید استفاده کنید. چرا که از حواس پرتی جلوگیری کرده و محصول شما را به درستی نمایش میدهد. البته یک سری از محصولات در پس زمینه تیره مثل مشکی، طوسی و … بهتر نمایان می شوند. در انتخاب پس زمینه این نکته را مورد توجه قرار دهید که پس زمینه مناسب ارزش بیشتری به محصول شما می دهد و انتخاب پس زمینه نامناسب ارزش آن را کم خواهد کرد.

استفاده مناسب از ترکیبات و عناصر

بهتر است بدانید در عکاسی از محصولات چیدمان عناصر مختلف به گونه ای انجام می شود که تکمیل کننده یکدیگر باشد. اگر در حال عکس برداری از چند محصول می باشید توصیه می شود چندین بار جای آنها را تغییر دهید تا به بهترین ترکیب دست یابید و به عبارتی با هم هماهنگ شوند. همچنین نکته دیگری که بهتر است بدانید این موضوع می باشد که اگر در حال عکس برداری از یک محصول کوچک می باشید. بر فرض مثال گوشواره از قلاب جواهر استفاده کنید به طور کل تا حد امکان در عکس برداری از محصولات کوچک که قابل ایستادن نیستند محصول را روی یک پایه قرار دهید.

دوربین را ثابت نگه دارید

در زمان عکس برداری از محصولات نباید دوربین را حرکت دهید. و برای این امر میتوانید از انواع ابزار های نگهدارنده تلفن همراه استفاده کنید. مانند: سه پایه دوربین یا پایه گوشی و ..

اضافه کردن توضیحات به عکس

بهتر است بدانید بعد از عکس برداری مناسب از محصول خود، استفاده از توضیح مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این توضیحات اطلاعاتی مانند ابعاد، جنس و وزن کالا را در اختیار مشتری قرار می دهید که مشخص است دارای اهمیت می باشد. متن مورد استفاده باید کوتاه و در عین حال کامل باشد.

تکنیک های کاربردی در عکس برداری خلاقانه از محصولات (عکاسی خلاقانه از کالا)

  • استفاده از یک دوربین مناسب
  • استفاده از نورپردازی مناسب
  • تمیز کردن لنز دوربین
  • استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس
  • توجه به باز بورن دیافراگم.
  • مورد استفاده قرار ندادن فلش تلفن همراه
  • داشتن خلاقیت در زمان عکس برداری
  • استفاده از سه پایه
  • و ..
چگونه از محصولات خود به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا)
چگونه از محصولات خود به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟(عکاسی خلاقانه از کالا)

دوره های عکاسی مجتمع فنی تهران (میرداماد)

آموزش صفر تا صد عکاسی در مجتمع فنی میرداماد

تمامی علاقه مندان به عکاسی و یادگیری اصول آن، افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار تبلیغاتی و یا راه اندازه آتلیه دارند، کسانی که قصد کسب در آمد در زمینه عکاسی دارند، افرادی که در بخش سینما و تئاتر مشغول به کار هستند و مهندسین معمار برای گرفتن عکس های حرفه ای معماری می توانند با شرکت در دوره آموزش عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، تمامی مباحث و نکات مربوط به عکاسی از پایه تا مقدماتی آموزش ببینند.

معرفی مدرک پایان دوره فنون عکاسی با گوشی (عکاسی خلاقانه از کالا)

مدرک کلاس های جامع عکاسی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. 

رضا شریفی ۲۱-بهمن-۱۴۰۲