کاربرد تحلیل تکنیکال در ارز های دیجیتال چیست؟

کاربرد تکنیکال در ارز دیجیتال: تحلیل تکنیکال یکی از روش های تحلیلی است که با استفاده از آن، بازار های مالی و قیمت سهم ها مورد بررسی قرار می گیرد. تکنیکال از جمله تحلیل هایی است که می توان از آن در انواع بازار های مالی نظیر فارکس، بورس، طلا، سکه، ارز دیجیتال و ….. بهره برد. همان طور که گفته شد، یکی از کاربرد های تحلیل تکنیکال، استفاده از آن در بازار ارز دیجیتال می باشد. در ادامه شما را با تحلیل تکنیکال و کاربرد های تکنیکال در ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد.

به طور کلی معامله گران ارز های دیجیتال، ابزار های مختلفی برای ارزیابی بازار ارز های رمزنگاری شده دارند. یکی از این روش ها، رویکردی است که به عنوان تجزیه و تحلیل تکنیکال شناخته می شود. با استفاده از این روش، معامله گران می توانند درک بهتری از احساسات بازار داشته و روند های بازار را شناسایی کنند و در نتیجه معاملات عاقلانه تری انجام دهند.

کاربرد تکنیکال در ارز دیجیتال
کاربرد تکنیکال در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی تکنیکال، تحلیلی است که با استفاده از بررسی روند گذشته، روند قیمت در آینده را پیش بینی می کند. حال منظور از تکنیکال در ارز دیجیتال، پیش بینی روند قیمت های ارز از جمله اتریوم، بیت کوین و …. می باشد. در واقع تاکید تکنیکال بر روی قیمت ارز ها می باشد و تحلیلگران تکنیکال معتقدند که با مشاهده روند قیمت ارز ها و تحلیل نمودار مربوط به هر ارز، می توان روند بازار در آینده را پیش بینی کرد. 

لازم به ذکر است که تکنیکال تحلیلی  است که بیشتر برای پیش بینی قیمت در کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد و برای بلند مدت نتیجه قابل اطمینانی ارائه نمی دهد. به همین دلیل تحلیل تکنیکال برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد سرمایه گذاری های کوتاه مدت و نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال را دارند.

آشنایی با ابزار های کاربردی در تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال شامل ابزار هایی می باشد که تحلیلگران با استفاده از آن ها می توانند نمودار های قیمت را بررسی کرده و روند قیمت را شناسایی کنند. در ادامه شما را با چند نمونه از ابزار های کاربردی در تکنیکال آشنا خواهیم کرد. لازم به ذکر است که هر سرمایه گذاری می تواند با توجه به استراتژی خود، ابزار مناسب خود را انتخاب کند و با استفاده از آن، بازار های مالی را تحلیل کرده و سود های کلانی به دست آورد. 

خطوط روند

  • همان طور که می دانید هر بازار مالی با نوساناتی همراه است که در این میان بازار ارز دیجیتال از این قاعده مستثنی نیست. تحلیلگران تکنیکال با بررسی نوسانات هر ارز، متوجه شده اند که این نوسانات در بازه های مختلف از یک الگوی خطی پیروی می کنند که این الگو، یک روند کلی از نوسانات می باشد که ممکن است روند آن صعودی یا نزولی باشد. 

خطوط مقاومت و حمایت

  • خطوط مقاومت و حمایت برعکس هم عمل می کنند. در واقع خطوط مقاومت زمانی تشکیل می شوند. که تغییرات قیمت یک ارز دیجیتال در بازه های زمانی مختلف، روند صعودی و نزدیک به هم داشته باشد. اما خطوط حمایت زمانی شکل می گیرد که روند قمیت ها به صورت نزولی باشد. لازم است بدانید که به طور معمول معاملات در بازار ارز دیجیتال در بین خطوط حمایت و مقاومت صورت می گیرد.

اندیکاتور ها

  • اندیکاتور ها ابزار هایی هستند که با استفاده از فرمول های محاسباتی، روند حرکت بازار را پیش بینی می کنند. لازم است بدانید که با استفاده از اندیکاتور ها نمی توان میزان حرکت را اندازه گیری کرد و تنها می توان جهت آن را تعیین کرد.

کاربرد تکنیکال در ارز دیجیتال

  • تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت در کوتاه مدت کاربرد دارد و می توان از آن برای نوسان گیری نیز استفاده کرد. 
  • تحلیل تکنیکال را می توان برای بازار هایی با حجم معاملات بالا و نقدینگی بالا، استفاده کرد. با استفاده از تکنیکال در این بازار ها، می توان پیش بینی دقیق تری را ارائه داد. 
  • تحلیل تکنیکال در تمامی بازار هایی که بر اساس عرضه و تقاضا کار می کنند، کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.  
  • با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان تمامی اطلاعات را در زمینه روند بازار به دست آورد. 
  • با استفاده از ابزار های تحلیل تکنیکال از جمله نمودار، الگو، اندیکاتور و … می توان روند های حرکت قیمت را شناسایی کرد.
  • و …. 

آموزش صفر تا صد تکنیکال در ارز دیجیتال در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

از آنجا که بازار ارز دیجیتال بسیار بی ثبات می باشد. و این بازار از نوسان قیمتی بالایی برخوردار است. از این رو افراد باید یک استراتژی برای هدایت معاملات خود داشته باشند. یکی از این استراتژی هایی که معامله گران می توانند. برای تحلیل و بررسی و خرید و فروش استفاده کنند. تحلیل تکنیکال می باشد. می توان گفت که امروزه بسیاری از معامله گران در ارز دیجیتال در استراتژی های خود، از تجزیه و تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. این نوع تجزیه و تحلیل می تواند اطلاعاتی را از گذشته ارز رمزنگاری شده، به افراد بدهد و به آن ها کمک کند تا بتوانند پیش بینی کنند که در آینده بازار به کجا خواهد رفت.

با رشد چشمگیر بازار ارز دیجیتال، این بازار توانست افراد و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کند. در نتیجه افراد زیادی به دنبال یادگیری و آموزش سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال می باشند. کلاس های آموزشی ارز دیجیتال به افراد این امکان را می دهد تا با دانش کامل وارد این بازار ها شده و بتواند سرمایه گذاری موفقی را در پیش داشته باشند. از این رو کلیه علاقه مندان به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، می توانند در دوره آموزش ارز دیجیتال در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کرده و از صفر تا صد مباحث را آموزش ببینند.

کاربرد تکنیکال در ارز دیجیتال
کاربرد تکنیکال در ارز دیجیتال

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۳-مرداد-۱۴۰۰